Het inkopen van artikelen voor kantoor en kantine is bij veel bedrijven niet standaard geregeld. Er is vaak geen vast moment waarop de artikelen worden besteld en het is niet altijd duidelijk wie verantwoordelijk is voor het bestellen van de verschillende artikelen. Het gevolg is dat er vele kleine bestellingen worden gedaan bij verschillende leveranciers wat gepaard gaat met hoge administratieve en logistieke kosten. Deze werkwijze is niet efficient en zeker ook niet duurzaam.
Door gebruik te maken van het Excellent Pakket besteden bedrijven het inkoopproces en het beheer van kantoorartikelen en facilitaire producten van begin tot eind uit. Met facilitaire producten bedoelen wij de standaard boodschappen zoals die op ieder kantoor nodig zijn: koffie, thee, toiletpapier, schoonmaakproducten en dergelijke. Met het Excellent Pakket is het mogelijk om kantoorvoorraden structureel geordend en overzichtelijk te houden. Al je kantoorartikelen worden geleverd tot in de kast. Het assortiment wordt samen met de klant bepaald. De voornaamste producten zijn hierdoor altijd in voldoende mate aanwezig.
Het Excellent Pakket levert al een besparing op voor bedrijven vanaf circa 15 medewerkers.